rädslan för okontroll

jag hatar att inte ha kontroll. för jag är den tjejen som planerar allt, där även spontaniteten skrivs ner i kalendern. jag är tjejen som vill ha kontroll över allt som händer, även när det inte är möjligt. ni kanske känner igen er. men trots det, så är jag en tjej som tappar kontrollen, så lätt, så lätt. någon som så lätt trycks ner av ord och blickar men samtidigt en tjej som lyser upp av några få fina ord och en varm kram. jag påverkas lätt av allt och alla, jag skulle ge upp allt för det mesta. jag är hon som gör det mesta för att vara alla till lags vilket egentligen bara sårar mig själv. jag är definitionen av en människa som vill vara på alla ställen samtidigt, som vill umgås med alla samtidigt. men ändå så är det bara en bråkdel.
för det finns ett kapitel, en del som väger tyngre än allt annat, det finns en tanke som vinner över min beslutsamhet och min kontroll varenda gång. något som för mig blir en kamp varje gång.
mat.
för alla hetsätningar som dämpar känslorna som jag inte vill känna, som jag inte orkar känna. för alla gånger som någon röst som jag inte känner igen säger till mig att jag inte vill äta, trots att samvetet säger något annat.
för varje gång som jag trycker i mig så mycket att känner hur det sakta men säkert tar sig upp igen. det är just här som jag är alldeles för svag för att ta upp kampen mot det som sänker mig vartenda gång. och varje gång som du, spöket som jag inte känner, vinner över mig så förser jag mig själv med ord och tankar om hur fruktansvärt ful och tjock jag är. när det i slutändan bara är jag själv som trycker ner mig själv med ord om äcklig jag är.
just därför vill jag ha kontroll. så att jag kan ha kontroll över dig, du som jag inte känner men som trycker ner mig mer än vad ord kan säga. du som förändrar allt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback