jag vill

Jag vill se på mitt liv som oskrivna blad, blad som jag ska få fylla med egna ord och egna upplevelser, ord om kärlek, hjärtesorger, vänner som gått och vänner som stannat, jag vill fylla sidorna med känslor, känslan av att vara lycklig, känslan av att vara på bottens botten, jag vill fylla sidorna med alla jag älskat, alla jag hatat, jag vill fylla dem med liv helt enkelt. mitt liv. i mina ord.
jag vill berätta för världen vem jag är, den dagen då jag faktiskt kommer på vem det är. jag vill berätta om alla misstag jag gjort, om alla drömmar jag haft, om allt som gått i kras, allt som jag lyckats med.
jag vill skrivna mitt liv på mina egna oskrivna blad.
jag vill inte vara den som såras av tomma ord eller den som viker av för att en vänskap tog slut. det får inte vara jag, det kan inte vara jag.
jag vill så mycket, jag vill lyckas med så mycket, jag vill vara så mycket. jag vill.
och det är därför som jag ska torka dessa tårar en gång för alla, det är därför som jag ska resa mig med ryggen rak från varje fall.
för jag har fallit nog och en gång till vore en gång alldeles för mycket.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback