för nattliga tankar.

instaplandes med för mycket i kroppen, det är inte första gången du.
du säger att det är okej för att du har för mycket nu och alkohol är den enda lösningen.
men du har fel, det blir bara värre och värre.
du kommer inte minnas dagen imån kära du och de nya tonårsåren är ingen lösning.
hårda ord slår hårt ikväll men du känner ingenting.
kallare än nånsin är du ikväll.
och här står jag med fallna ögon och en gråt som gryper sig längre och längre upp.
här står jag, som mottagare till orden som slår och slår med inget till slut.
orden som river upp såren som var så nära att läka, orden som lämnar allt vidöppet.
orden som sliter i allt vad trygghet och säkerhet heter.
orden som river upp muren jag byggt, mot dig.
för varje dag som kommer, kommer sanningen närmre och närmre.
dagen kommer närmre och närmre, dagen jag fruktat så länge.
dagen som kommer vända allt, dagen som kommer skaka mig, dagen som kommer döda mig inombords.
förlåt, men svagheten är för stor för att säga sanningen högt.
för sanningen är den att jag vet inte vad jag känner.
det finns inga ord för något så litet men ändå så stort, inga ord för de känslor som svävar inom mig ikväll.
orden räcker inte till idag.
jag räcker inte till idag.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0