tvivel

Du är fri och tar allting för givet, du kan skratta åt livet 
Du lever för stunden, precis som jag 
Det är nudlar och lånade pengar, du har grå efterslängar 
men lyckan i grunden, precis som jag 
Vi är som personifierade Nittiotal 
i ett virrvarr av chanser och val 
Ont om rutiner, gott om dåliga vanor, gott om kitchiga planer 
Jag lever för kicken, precis som du 
Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen 
Jag har frihet i blicken, precis som du 
Här står livet i farstun, så nära inpå 
men det är nåt som gnager ändå 

Det kallas tvivel, det där som stör 
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör 
och jag ser hur du tänker på nåt 
hur du längtar dig bort 
som en fågel i bur 
En obehaglig distans 
en konstig känsla nånstans 
Det känns tomt - eller hur? 




Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0