en onsdag i Afrika

hej igen!
det har varit en bra dag idag, det borjar kannas mer och mer som att vardagen flyter pa och det funkar bra i skolan. jag pratade en hel del med agaren av skolan idag och hans dotter som ar sjuk i diabetes. han skulle ta med mig till den enda kliniken som behandlar det nu iveeckan, sa skulle jag fa se hur det ar. och se om jag kunde hjalpa till pa nagot satt med nagonting. fortfarande som alltid sa vill man gora sa mycket men samtidigt vet man inte vad man ska fokusera pa, hjalpa en mycket eller alla lite. sa svart, sa svart.
men annars flyter det pa, jag var pa Masai market idag och det ar alltid en upplevelse med alla souvenirbutiker som drar i en till hoger och vanster. men det ar bra for presentletandet till mina nara och kara hemma i Sverige, hihi.
men det ar en upplevelse, allt har ar en upplevelse. allt fran maten (ahahah vad en ar god) till manniskorna, till kulturen, till barnen, till skolan, till livet har helt enkelt. det ar upplevelse att vanja sig vid att duscha genom att halla skalar  med vatten over huvudet och en annan att ingenting ar rent och att man sjalv heller aldrig kanner sig ren. kladerna blir heller aldrig rena men det ar val inte ett sa stort problem har egentligen. det ar nya upplevelser hela tiden, nya saker som man upptacker, saker som man aldrig skulle upptacka i den del av varlden som jag kallar hem.
andra saker som jag upptacker ar hur bra Sverige ar (nagot man iochforsig far hora jamt). men jag har lart mig hur korrupt regeringen har ar, hur illa det kan ga da. hur det ar nar de enda ambulanser som finns gar till de som har pengar, vilket vill saga regeringen. hur det ar att du maste betala for din sjukvard innan de ens vill titta pa dig.  nar man hor att det ligger manniskor och spyr blod i entren till sjukhusen men de vill inte gora nagot for att allt har handlar om pengar. men det ar val svart att inte fa det att handla om det nar de lever i ett uland, ett land som behover all hjalp den kan fa samtidigt som det finns lander som behover den mer.

jag har sa mycket att saga men det far vara allt for denna gangen, ta hand om er!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0