butler?

Igår gick (S) ut med förslaget att de vill att alla stockholmare ska ha tillgång till butlers i tunnelbanan, Ilija Batljan säger att folket ska ha rätt till att lämna sin smutstvätt på vägen till jobbet och hämta den ren på vägen hem. Deras svar på dethär är att de tycker att restiden ska vara mer effektiv och att det på det sättet skapar fler jobb.  denhär butlern skulle vara något i from av en alltiallo, som skulle göra allt från att tvätta ens kläder till att handla mat och shoppa kläder.

"En allt-i-allo skulle så småningom kunna byta sommardäck. Det är bara fantasin som sätter gränser." det sa Ilja Batljan till Expressen igår.

(S) säger att stockholmare i snitt reser 77 minuter om dagen och att många inte har mor och far föräldrar i närheten som kan hjälpa till med vardagssysslor. De vill att tunnelbanan ska moderniseras och med det säger dem att butlers i tunnelbanan skulle vara en utmärkt idé att göra detta på.

jag vet knappt vad man säger om detta, men enligt mig låter det ju som ett förslag från ett brittiskt överklassparti från 1800-talet. (S) vill härmed skrota rot och rut avdraget som ger Sverige 18000 jobb inom bland annat hushållsnära tjänster men detta kallar sossarna för en pigsyssla. Rutavdraget ger heltidsarbetande möjligheten att få exempelvis städhjälp hemma samtidigt som det ger en annan jobb. dethär anser (S) vara onödigt och vill därmed slopa dessa 18000 jobb medan de vill att stockholmarna ska släpa med sig tvätten till tunnelbanan och sen tillbaka hem.

Idag fick pendlarna i Stockholm en överraskning på morgonkvisten, nämligen så stod MUF vid Slussen utklädda till butlers och manifesterade mot (S) förslag om butlers tjänster i tunnelbanan och för alliansens rut-avdrag.

rent ut sagt så är hela förslaget helt sinnes, en butler i tunnelbanan? skulle det ge fler jobb är rut och rotavdragets 18000? & varför slopa jobb överhuvudtaget? dessutom hur många skulle ha tiden och orken i tunnelbanan att släpa med sig tvätten mitt den vanliga morgonstressen? helt sinnes.

källa; här, här & här.




såhär skulle det alltså se ut?

Kommentarer
Postat av: moa

haha, sicket genidrag! älska filmen xD

härligt med nya skolböcker förresten, jag har handlat nya lite då och då under hela sommarlovet, haha. jag längtar faktiskt efter skolan. ska bli skööönt :D jag gilar också min kalender btw <3 hihi haha

2010-08-18 @ 15:05:53

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0