lite för sent eller tidigt för att sitta här, egentligen

det finns runt sju billjoner människor på jorden, jag kanske känner ett tiotal av dem, känner till en hundratal max. det är så oerhört liten del av världen, tänk så många som man kanske är menad för att känna, tänk som många som man aldrig kommer få möjlighet till att känna eller så många som man velat lära känna, eller så många som velat känna en men som ingen vågat ta kontakt med.
tänk så många människor det finns, jag är ju faktiskt en på miljoner och mer en det. tänk så många som är sända till oss, utan att vi ens förtjänar det. de som finns där från början, de som vi har en relation till från allra första stund. syskon, mamma, pappa, mormor, farmor.
de människor man träffar för man råkade missa tåget, de människor man träffar för att jag i sista stunden bestämde mig för att åka till Grekland över sommaren, tänk att allt sådant påverkas av de val vi gör.
hade jag inte börjat i den klassen hade jag inte känt den och den personen, hade jag inte åkt till Spanien hade jag inte lärt känna de fina människor som utgjorda min vardag i tre veckor, om jag inte hade varit intresserad av politiken hade jag kanske inte fått lära känna några av de härligaste personer jag vet. och tänk, om Michaela inte dragit med mig till kyrkan dendär fredagen, så hade mitt liv sett anings annorlunda ut idag.
det visar verkligen att jag styr över mitt liv med mina val, influerade av andra eller inte - så är det endå jag som gör valet som sedan utgör mitt liv och de människor som upplever det tillsammans med mig.
kanske mina fina systrar och bröder var sända till mig av en anledningen, kanske mina vänner är just mina för att jag har förtjänat dem.
jag tror att det finns en mening med allt och att även de människor och vänner jag har förlorat genom åren har haft en mening. kanske det inte var meningen och kanske fanns det en större plan för oss, på olika håll.


kärlek direktimporterad från arkivet, två år sedan när mina val ledde mig till Barcelona och tre veckor jag sent glömmer.

Kommentarer
Postat av: felicia

Livet kanske är lite förutbestämt från ovan, eller till viss del. Vi kan göra de bra eller de dåliga valen och får ta smällen eller det positiva därefter. Tänk att sitta som 80 åring (eller vad man nu blir) och summera ett liv fullt av äventyr, resor, boenden, flyttar och andra minnen - ganska coolt (fast väldigt tråkigt att bli gammal). Kanske ska mna göra en årsbok? de bästa/roligaste/finaste fotona, tester och minnen. Ja, typ som en blogg fasa som bok, det ska jag nog göra över 2011:)

pusspuss

2011-01-16 @ 13:19:41

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0