it's not worth it.

jag är en sån jävla idiot för jag tror fortfarande så gott om dig.
en sån idiot för att jag är för snäll för att släppa dig.
sån idiot för att jag trodde att du blivit bättre.
en sån idiot för att jag trodde att det här kunde vara slutet.
jag som trodde att om jag bara skrev till dig en gång till, så skulle jag få det slutet som jag så desperat ville ha.
men nej, du trodde att allt var som vanligt, att det var normalt att vi inte hade pratat på över en månad.
nu vet jag, att det ligger i din natur att svika mig.
du glider på att jag kände så för dig, att du betydde så mycket för mig.
du vet att bara du skrev nåt tillbaka så skulle jag komma springande men nu vill jag inte längre.
jag orkar inte längre.
det är inte värt det längre.
du är inte värd det längre.
saknaden blir värre nu när jag själv river´upp såren och du sätter klorna mitt i.
så varför kunde jag inte hålla mig till planen? varför kunde jag inte vara stark för mig själv?
jag vet att det är min tur att släppa nu, för för dig spelar det ingen roll, jag spelar ingen roll.
det märkte jag nu.
du sa att svika en vän är det värsta av brott, så varför kan du då inte se hur ont det gör?
hur kan du inte se att du gjorde mig till ditt eget offer?
hur ska jag kunna släppa dig när såren rivs upp på nytt om och om igen för att jag inte vågar mig på ett slut.
för att jag inte vill orsaka dig någon smärta.
jag vill ge upp om dig men något inom mig säger motsatsen.
men jag ska trotsa den nu, du ska bli historia.
för jag klarar det inte längre, en vänskap på dina villkor är inte för mig.
inte längre.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0