man måste dö några gånger innan man kan leva

tårarna rinner längs kinderna, som ett vattenfall. det forsar. bara forsar.
jag får inte stopp på det, jag har ingen kontroll.
det är bara ord jag vet, men de har sådan stor effekt - vad skulle vi vara utan dem?
vad skulle vi vara utan varandra?
men jag vet.
det är konsekvenserna av att öppna sitt hjärta till någon, att öppna sig själv för någon.
det kommer aldrig helt tillbaka och tillslut har man inget kvar själv utan alla bitar ligger som i gisslan hos olika personer. som stått en så nära, så nära.
ett delvis krossat hjärta visar sig på alla sätt möjliga, sätter sprätt på vartenda sinne.
frikopplar hjärnan helt totalt, försätter alla sinnen i trans.
utan ens någon kontroll förstörs man, de skrivna bladen suddas ut.
en efter en.
tänkvärda stunder.

Kommentarer
Postat av: MEREI

- fin bild!

2011-01-26 @ 01:19:56
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0