var vi ingenting?

nej, vi var inte bästa vänner.
jag var inte din bästa vän och du var inte min.
men det betyder inte att jag inte saknar dig, för det gör jag - varje dag.
jag saknar vad vi hade.
jag kollar mobilen bara för att se om det kommit så mycket som ett sms som förklarar vad vi blev.
en liten text om hur vi fortfarande är vänner och att allt bara fanns i mitt huvud.
något där du erkänner att du har gjort fel.
att du vill att vi ska bara vänner.
jag sitter här och lyssnar på vår sång och jag vill bara gråta men jag ska inte det för du sa att det var ett tecken på svaghet.
jag gav upp så mycket för dig men nu ser jag att det var ingenting i dina ögon.
jag vände mig till dig, du var min sten.
jag kommer ihåg hur du skrev att jag betydde någonting.
snälla, jag vill inte förlora dig men det finns inget mer jag kan göra.
du kastade iväg mig som om jag vore en liten fluga.
jag sitter här och tänker på vad vi hade, vad vi betydde för varandra.
jag förbannar mig själv över vem jag lät dig vara för mig.
tårarna tränger bakom min ögonlock, jag trodde bara aldrig att du skulle få dem att rinna.
du hjälpte ju mig, vad ville du med mig?
du delade känslor med mig, du litade på mig så vad gjorde jag för fel?
jag ska vara ärlig och säga att jag trodde aldrig att vi skulle vara vänner över hösten men när vi var det så fick det mig att tro att vi verkligen skulle vara vänner länge till.
jag förstår inte vad som fick dig att vända om och kasta kniven i ryggen på mig.
ska det ta slut här?
ska vi skiljas utan hejdå?
men snälla, det här är bara smärtsamt, jag klarar det inte.
det är inte smärtan som gör ont, det är att vänskapen är över.
jag pratade så gott om dig, du var min underbara vän som alla hörde så fantastiska saker om.
om du bara visste.
du har mig som på en lina, bara du drar lite så kommer jag springande.
du har kontrollen, då den borde ligga i mina händer.
bollen är din, vad vill du göra med mig?
vilken del av mig är inte sönderbankad av dina handlingar?
för nu är det jag som sitter här och gråter över dig, det är min förlust när det borde varit din.
men jag ska vara stark den här gången.
du ska inte få komma och ta det jag byggt upp.
jag ska vara stark för jag har mina vänner.
det är inte det att jag inte klarar mig utan dig, för det har jag gjort den senaste månaden.
men allting skulle vara så mycket lättare om du sa varför du ville förstöra mig, varför du ville förlora mig.
jag klarar mig, det handlar inte om det.

Kommentarer
Postat av: felicia

fattade nog inte vidden av det när vi pratade förra tisdagen - nu förstår jag ännu mer. å du? enligt mig är hon inte värd dig ett dugg, du är så mycket bättre!

hoppas att du har rätt när du säger att du klarar dig, hoppas att hon ber om ursäkt och ger en förklaring också, men tills dess så måste jag en än gång säga, du är bästa madden och du är grym!

2010-01-31 @ 10:04:53

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0