åh, tankar.

åh.
hur svårt kan det egentligen vara att bara stänga av? att bara kunna säga till sig själv att tankarna ska ta en paus?
vad är egentligen meningen med att överanalysera allt, att tänka till den punkt där du inte vet vad du ens har dig själv för att det är för mycket tankar och du hittar ingen utväg.
och det spelar ingen roll egentligen om jag har tusen grejer att göra på dagen, för sen på kvällen så kommer det tillbaka igen.
att tänka är ingenting dåligt tro mig, men ibland skulle man eller jag kunna försöka tänka mindre men det går inte riktigt.
jag vet inte men det känns som att jag förstör dem lite när jag övertänker.

men å andra sidan, det må vara dåligt att tänka för mycket vissa gånger, men tänk de andra gångerna då det faktist är bra. som när du står vid ett vägskäl eller när du ska göra vissa val i livet, då du faktist behöver tänka mycket och analysera för att kunna göra det bästa valet.
så att man tänker mycket, kan både vara bra och dåligt men det kan också vara bättre för om man kanppt tänker så kan du gå minste om nåt avgörande.
och att tiden aldrig räcker till är bara en tidsfråga, den räcker om gör så att den gör det. om man bara gör lagom mycket saker så kanske man kan hitta en balans, vilket vore det bästa.
att inte tänka för mycket men ändå inte för lite?

jag vet inte ens om det är möjligt.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0