missing you.

förbannande förskyldning.
jag vaknade upp imorse och trodde att en lastbil kört över mig eller nåt, inte kul.
riktigt så illa var det ju dock inte menmen.

nu sitter jag dock fortfande här i pyjamasbyxor och knapprar lite på svenskatexten, det kommer sådär ett eller möjligen tre ord i timmen, bra madde, jättebra.
dock så har jag upptäck en sjukt härlig blogg; FLORA.
upptäckte precis hennes noveller i kategorin bussbeskymmer, det borde ni också.

känner för att sätta mig ner och skriva lite nu, var så längesen och nu fick jag verkligen inspiration.
wonderful.
dock får jag mycket lite inspiration av att kolla ut genom fönstret, all snö, all kyla. brrr.
dom säger att det inte har varit så här kallt sen kriget och der tvivlar jag inte en sekund på.



 



åh vad jag saknar Kroatien.'
doften av sommar och det kristallklara vattnet.
de skålhetta stenarna på stranden och de underbart läskiga fiskarna i vattnet.
smaken av smelt glass och ljummen saft.
de livsfarligt krokiga vägarna med blendade sol och piskande regn.
känslan av solbränd hud och idioti.
underbart sköna sommarkvällar vid öppet hav och spetsigt krokiga klippor.
underliga barnsliga lekar i det blåa havet med fina människor.
båtturer längs kusten med små vackra städer från en annan tid.


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0