DDAAYY

min dag har varit händelsefull eller inte helt i de orden men jag har gjort mycket fast lite. om man kan säga så.
dagens NO är att jag på väg till skolan märker att jag har glömt telefonen hemma.
jag som skulle vara så jäkla beroende av den nu, just i dag.

skulle följt med på en vända kampanj (fick inte tag på dem med tanke på .. just det ingen telefon)
skulle träffat mikaela, men telefonen svårgjorde det hela.
skulle gjort mycket, telefonen kom ivägen.

så, det slutade med att det hela slutade med att jag efter skolan (ett inte så fint snack med rektorn om att byta skola) gjorde stan med ett par vänner, kinamat och lite politiksnack. drog sedan hem till en av vännerna.
gick ner till staden, hoppades på att hitta mina politiska vänner i lokalen - gör jag det? nej.
bankar jag på dörren? ja.
är dem där? nej.
efter ett par minuter, av ren tur stöter jag på Johanna. - lokaliserar bunten av vänner och sätter mig på ett fik fram till kvällen.
springer till bussen.
missar bussen.

d ö r l i t e

går tillbaka, frågar vännerna efter en telefon.
ringer mamma, som förövrigt tror jag dött då jag inte varit kontaktbar på cirkus tolv timmar.
ber henne hämta mig, det går ingen buss.
jag är hemma.

en telefonlösdag är inte att leka med, eller så stavas det med fjorton meddelanden och tio missade samtal.
inte att leka med.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0